AZ AUTHENTIC QUARTET
kiadványokon
A kvártett 2002-ben
Kalló Zsolt kezdeményezésére alakult azzal a céllal, hogy a histórikus
előadásmódot előtérbe helyezve a zenei ritkaságok bemutatásával minél
hitelesebben szólaltassa meg az adott kor zenéjét. Repertoárunk a kora
klasszikától a romantikáig terjed. Számos rádió felvétel mellett rangos
fesztiválok meghívottjai vagyunk, mint pl. Haydn Eszterházán Fesztivál, Soproni
Régi Zenei Napok, Vonósnégyes Fesztivál az Esterházy kastélyban, Zempléni
Fesztivál, Budapesti Barokk Fesztivál. Szívesen lépünk fel az általunk játszott
zenékhez illő méltó környezetben: kastélyokban, kúriákban.
Ifj. Végh Jánost (1845-1918) zeneszerzőként ma a konzervatív romantika irányzatába sorolnánk, számos zenekari, vokális, zongora és kamarazene műve jelent meg nyomtatásban. Kéziratban maradt három vonósnégyesének (F-dúr, g-moll, D-dúr) felkutatása a korhű hangszereken játszó Authentic Quartet érdeklődését és ügyszeretetét dicséri, azét az együttesét, amely megalakulása óta gyakran örvendezteti meg a zenekedvelőket 18-19. századi közép-európai és magyar zenei ritkaságok megszólaltatásával: http://www.hungarotonmusic.com/classical/vegh-string-quartets-p9770.html
Lickl vonósnégyesei - melyeket még pécsi évei
előtt, Bécsben komponált - Haydn kései (op. 76, op. 77) és Beethoven korai
(op. 18) kvartettjeivel egyidősek, hiszen a 18. század utolsó éveiben
jelentek meg, és valószínűleg nem sokkal azelőtt íródtak. Így nem
meglepő, és beható vizsgálat nélkül is nyilvánvaló, hogy Lickl most lemezre vett művei leginkább az érett
Haydn-művek stílusjegyeit viselik magukon; ám dallamalkotásuk, sőt
konkrét tematikus megfeleléseik mégis - mint ezt Kusz
Veronika remek kísérőszövege is megállapítja - a legszorosabban Mozarthoz
kapcsolják öket. A három kvartett bővelkedik
markáns karakterekben és magukkal ragadó hangulatokban - ezek természetesen az Authentic Quartet kiváló
tolmácsolásának köszönhetően kelnek életre. Egyforma hitelességgel
szólaltatják meg a c-moll darab harmadik tételének csipkelődő ländlerét és a G-dúr menüett triójának fájdalmas
kromatikáját. A G-dúr kvartett rondójának epizódjaiban és a c-moll vonósnégyes
variációs tételében a négy játékos szólistaként is remekül helytáll. A két éve
alapított együttes igen otthonosan mozog a bélhúrok adta speciális hangszínek
és artikulációs lehetőségek világában. Bátran mondhatom, hogy első
lemezük szeretnivaló darabokat tartalmaz, a legjobb értelemben vett autentikus
előadásban. Scholz Anna / Muzsika
2005
(Forrás: Az Autehtic
Quartet honlapja)