Előszó
„A Fóti Zeneiskola kiemelt feladatként kezeli a
kamrazene oktatását. Ez a műfaj különösen alkalmas arra, hogy általa
pedagógiai célokat – mint az együttes játék, az egymásra figyelés, a másikhoz való
alkalmazkodás, egymás segítése, a türelem gyakorlása – valósíthassuk meg olyan
szinten, amire a nagyobb csoportos oktatás nem ad lehetőséget.” (részlet a
zeneiskola helyi tantervéből)
A Cinegemuzsika első két kötetének
folytatásaként a most megjelenő harmadik kötet, a barokk és klasszikus
zeneirodalom gyöngyszemeiből válogat. Míg az első kötet azokkal is
megismerteti a kamrazenélés örömeit, akik még csak az „üres húrokon” tudnak
játszani, addig a harmadik kötet a zeneiskola 2-4 osztályos növendékeinek
tartalmaz értékes kamaramuzsikát. Ez a kötet a következő didaktikai célok
megvalósítását tűzte ki:
· dinamikai
jelzések megismerése és alkalmazása,
· húrváltó készség fejlesztése,
· kis- és nagy detache,
különböző vonáskombinációkkal történő játék,
· nehezebb vonóbeosztási formák elsajátítása,
· fekvésben való játék,
· valamint különböző zenei karakterek, előadásmódok
megszólaltatása.
A Horváth István
által kidolgozott continuo segíti a helyes intonáció kialakítását, a
szólamvezetések kidolgozása pedig igazi élménnyé teszi a művek
megszólaltatását.
A
szerzők
Fót, 2013.
szeptember