DÍJAT NYERT A ZENEAKADÉMIA IMÁZSFILMJE
A „Lisztérium – ahol
él a zene” című klip az intézményi arculattal foglalkozó reklámfilmek
között bizonyult a legjobbnak, a Silver Hugo-díjat szerdán adták át az amerikai
nagyvárosban.
A 2015 januárjában bemutatott spot célközönsége az a
réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új,
eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény
hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a
Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40
másodpercben bemutatni – közölte az MTI-vel a
Zeneakadémia.
A kisfilm kreatív koncepcióját Szabó Stein Imre
kommunikációs igazgató, a film kreatív producere és a Zeneakadémia ügynöksége
részéről Gács Róbert álmodta meg, a rendező Géczy Dávid. A spot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra
jelentősen kibővült Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg. A forgatásnak a
Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese volt.
Az 1964-ben alapított rangos chicagói filmfesztiválon
2003 óta vannak televíziós kategóriák. A televíziós verseny küldetése, hogy
elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós
reklámok és produkciók mögött, és hangsúlyozza jelentőségét a
kommunikációban. A bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója
és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel.
Az elmúlt években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT vagy a Discovery Channel.
“A nemzetközi közvélemény szemében új trendet
nyitottunk a komolyzene kommunikációjában” – fogalmazott az elismerésről
Szabó Stein Imre, aki novellasűrítménynek
nevezte az imázsfilmet. Mint mondta, a spot “a
Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt,
hogy itt él a zene: itt születik napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról
hallgatóra”.
(MTI)
MusiciansWho