A 18. századi zene nemzetközi hírű szaktekintélye
és aktív fortepiano-játékos, a Zeneakadémia legendás zeneelmélet-tanára, Komlós
Katalin húsz zenetudományi tanulmányát válogatta össze a kötet számára. A
részint külföldi, részint hazai folyóiratokban, illetve szakkönyvekben
megjelent, s önálló kötetben most először összegyűjtött írások a
francia forradalom körüli évtizedek három legjelentősebb zeneszerzője,
C. P. E. Bach, Joseph Haydn és Wolfgang Amadeus Mozart alakja köré
rendeződnek, s általános, műfaj- és kultúrtörténeti kérdéseket éppúgy
tárgyalnak, mint speciálisabb, zeneelméleti, vagy analitikus témákat. Az
írásokból világosan kirajzolódik, hogy a szerző számára a zene csakis
elmélet és gyakorlat komplex egységeként képzelhető el. Komlós Katalin, a
gyakorló muzsikus izgalmas gondolatokkal inspirálja Komlós Katalint, a
muzikológust, és megfordítva. Az ő esetében ráadásul mindez elementáris
tanári hevülettel párosul, az igazán jelentős tanárok pedig egész
életükben tanulnak. ,,Mozart gondosan jelölte kottáiban az instrukciókat - írja
az előadóművész Mozartról szóló tanulmányában -, a zenével és zenei
interpretációval kapcsolatos gondolatai pedig végtelen gazdagságban tárulnak
elénk kötetszámra írt leveleiben. Minden rendelkezésünkre áll: igazi Mozart
tanítványok lehetünk ma is." Ha van, aki valóban élt e lehetőséggel,
az Komlós Katalin, vagyis a kötet révén valamennyi olvasó számára adott a
lehetőség, hogy Mozart, Haydn és C. P. E. Bach egyik legjobb tanítványa,
Komlós Katalin révén nyerjen betekintést a 18. századi zene elbűvölő
világába.
Kiadó: Rózsavölgyi és Társa Kiadó
Oldalszám: 512 oldal
Várható megjelenés: 2015. október 08.
Méret:
Kötés: Keménytáblás
ISBN: 9786158007177