Rangos nemzetközi kutatás-fejlesztési projektbe kapcsolódik a Zeneakadémia

 

Az „Inner Ear” hallásfejlesztő applikáció kifejlesztésében Dr. Szigetvári Andrea, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Zeneszerzés Tanszékének egyetemi docense, és Szakál Farkas Soma, elektronikus zenei médiaművészet szakos hallgató vehet részt.

 

http://zeneakademia.hu/documents/10192/4162273/Szigetv%C3%A1ri+Andrea_270.jpg/6ee1fd8d-5d05-459c-aa32-08756cf09c4a?t=1415270458000

Szigetvári Andrea (lfze.hu)

 

A kanadai Concordia Egyetem által összefogott két éves, több mint 75.000 kanadai dollárral támogatott nemzetközi projekt keretében interaktív, webes, hangzásorientált hallásfejlesztő technológia kidolgozása kezdődik meg. Az „Inner Ear” (Belső fül vagy Belső hallás) című projekt a korszerű, kortárs és elektronikus zenére kihegyezett hallás fejlesztésére koncentrál, az alkalmazást elsősorban zeneszerzőknek, hangdesignereknek, hangmérnököknek, kortárs zenét játszó hangszeres zenészeknek és zenetudósoknak szánják a kutatók. A kutatás/fejlesztés egyik fő kiindulópontja az LFZE docensének, dr. Szigetvári Andreának „hangszínszolfézs” módszere és hallásfejlesztő szoftver-sorozata, a SLApp (Sonic Learning Applications), melyet a Zeneakadémián évek óta alkalmaz az oktatásban. A szabadon használható, webes hallásfejlesztő alkalmazás Dr. Eldad Tsabary (Concordia University) hangzásalapú hallásfejlesztő pedagógia kutatásainak, és  Dr. Michael Clarke (Huddersfield University, Egyesült Királyság) interaktív műelemző szoftverfejlesztéseinek felhasználásával készül, a programozást két további amerikai egyetem, a McMaster University és a SUNY College at Oneonta munkatársai végzik majd.

 

https://static1.squarespace.com/static/564cbb6de4b09cc2c42380e8/t/5756f30b07eaa04b44116e96/1465316121563/

Szakál Farkas Soma (www.4dsound.net)

Az együttműködés keretében a Zeneakadémia  elektronikus zenei médiaművészet szakos hallgatója, Szakál Farkas Soma a szoftver tesztelésében vesz részt, míg dr. Szigetvári Andrea az alkalmazás fejlesztésében, tökéletesítésében és az eredmények publikálásában vállal kiemelt szerepet.

 

(Forrás: LFZE honlapja - 2016. szeptember 17.)