Február 25, Pécs, 18-kor

Ibero-amerikai katedrálisok barokk zenéje

dél-amerikai jezsuita zene

 

Előadók:

ELOCUENCIA BARROCA (“Barokk beszédesség”)

Énekes szólisták és hangszer együttes korhű hangszereken

(Argentína)

 

Közreműködik:

 

Juan Ignacio Ufor, kontratenor.

Rosana Alessio, mezzoszoprán

Guillermo Mudano, kontratenor.

Guido Mora Valdez, tenor.

Tomás Peró, bariton

 Tokodi Gábor : barokk gitár és ütő hangszerek

Luciana Elizondo: viola da gamba

Sylvia Leidemann: cembalo, művészeti vezető

(Magyar Tudományos Akadémia külső köztestületi tagja, Domus-ösztöndíjas)

 

Támogatok:

Pécs egyházmegye

Argentin NagyKövetség

Ars Sacra Alapitvány

Magyar Tudományos Akadémia- Domus Hungarica-

 

Program

Sobre vuestro canto llano* (a San Jerónimo)

Jesós de mi coraçon*

Folías italianas   (Santiago de Murzia, c. 1732.)

Hielo, se mi fiel testigo* 

 

Villancico al nacimiento (Kolumbia archíbumból)

 

Quedidito Quedo*

 

Chiquitos (Bolivía) Misszió jezsuita Archíbumból: versus XIII

 

Esta noche yo bailá- Turulú neglo

Villancico de negros, Anónimo

(A San Antonio Abad de Cuzco kolostor archívumából, Perú)

 

Chiquitos (Bolivía) Misszió jezsuita Archíbumból:

 

Versus 5

 

Para la Reina de Hungría y Bohemia coronada (Billentyű darab)

(Magyarország és Csehország koronás királynőjének)

 

      Misszionárius ének (Mapudungún –Chilei- ősi nyelven)

 

Para mi amor desveladito

Villancicos, Durán de la Motta 

(a Sucre-i Katedrális archívumából, Bolívia)

*Tocan los rabeles

*Del cancionero Musical de Gaspar Fernandes dalos könyve, Oaxaca-i katedrális, Mexikó)

 

Dél Amerikai barokk zenéről

Hosszú időn keresztül, a 16. századtól a 19. Század elejéig, a latin-amerikai székesegyházakban, csakúgy, mint a ferences, dominikánus és első sorban jezsuita missziókban meghatározó és általánosa zenei gyakorlat. Az előadott művek szerzői spanyol mesterek, Amerikában született spanyol leszármazottak és kreolok. Azamerikai földben szülöttei mindig nagy tehetséget tanúsítottak a hangszerek készítésében és megszólaltatásában, valamint a többszólamú éneklésben. A katedrálisokban és a missziókban működő ének- és zenekarok meglepően fejlett zenei tevékenységet fejtettekki. Ehhez a fejlődéshez hozzájárultak a színházi társulatok által előadott művek.A 20. Század utolsó évtizedeiben út törők utatók lelték felezeket  az elfeledett, az idők viharaitóltépázott kéziratokat. E felbecsülhetetlen

Értékűleleteket előadó művészek é szenetudósok teszik magukévá, és publikációk, koncertek, révén terjesztenek egy különös körülménye kközött fogant, unikális zenei világ kincseit.

 

 

 


 

CV Elocuencia Barroca (“Barokk beszédesség”)

Elocuencia Barroca (ének és szólisták korhű hangszerekkel)

Az Elocuencia Barroca1998. Óta foglalkozik a 17-18. századi ibero-amerikai barokk zene meg szólaltatásával.

Művészetivezetőjét, Sylvia Leidemannta Bolíviai Köztársaság kormánya1999-ben a Simón Bolívar Lovag rend Polgári fokozatával tüntettekiBolívia 17-18. Századi zenekultúrájának a terjesztésében kifejtett munkásságáért.

Résztvettaz 1998., 2000. és 2004. évi “Chiquitos-i Misszió” Nemzetegközi reneszánsz és barokk zenei fesztiválon.

1998-ban a Radio Classicaégiszealattkiadta a “Villancicos del Barroco Colonial” (Koloniálisbarokk villancico-k) c. CD-t, amelyetaz UNESCO Nemzetközi ZeneiTanácsa zsűrije Azamerikai és karibi zene szószólója díjjal jutalmazott.

Az Amadeus Radio – Infobae közreműködésével 2005-ben kiadta“Villancicos del Barroco Iberoamericano”(Ibero-amerikai barokk villancico-k) c. lemezt.

Az együttes tevékenységét a Nemzeti Kujlturális titkárság több alkalommal támogatta.

www.encuentros-egyuttes.com.ar

www.arshungarica.com.ar

https://www.youtube.com/channel/UCSZQFRAPfBhVVuRzzs-3Wyg