TEMATIKUS ÖSSZEÁLLÍTÁS
az 1. ELTE
Művészetpedagógiai Konferencia és az 1. ELTE
Workshop for Arts Education előadásaiból*
(Budapest, 2017. VI. 22-24.)
Négy művészeti ág: a dráma, a tánc, a vizuális művészetek és a
zene, valamint a gyermek- és ifjúsági kultúra oktatóit, kutatóit,
művészeket és tanárképző szakembereket egyaránt várunk 2017. június
22−24. között az ELTE hagyományteremtő célú konferenciasorozata
első rendezvényeire. A konferenciasorozat célja a művészetpedagógia
területén születő innovációk és kutatási eredmények bemutatása, a
művészeti ágak szakemberei közötti kapcsolatok erősítése és új
kutatási, fejlesztési programok szerveződésének elősegítése. A
konferencia központi művészetpedagógiai területe 2017-ben a vizuális
nevelés, címe Kepes György egyik művét idézve, „A világ új képe a művészetben és a tudományban –
fókuszban: a vizuális kultúra pedagógiája”. Várjuk a társművészetek és a
gyermek- és ifjúsági kultúra művelőit, kutatóit is, hogy ehhez a
témához kapcsolódva osszák meg tapasztalataikat
I.
DSc, egyetemi tanár, ELTE Természettudományi Kar,
MTA–ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport
II.
Kulturális örökség, sokféleség,
funkcionalitás és zeneoktatás európai kontextusban1
Cultural Heritage, Diversity, Functionality,
Education of Music in a
European Context
PhD, egyetemi tanár, Université du Luxemburg, Faculté
des Lettres, des Sciences Humaines, des Arts et des Sciences de l’Éducation, Centre
du Recherche Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE)
2.)
Az ének-zene oktatás megújulásának lehetőségei
Possibilities for Renewal of Music Education
PhD, Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar, MTA–SZTE Ének-Zene Szakmódszertani Kutatócsoport
3.)
A zenei agy: tanulás és memória1
The Musical Brain: Learning and Memory
PhD, egyetemi tanár, igazgató, Institute for
Music in Human and Social Development (IMHSD), Reid School of Music, Edinburgh College of Art, University of
Edinburgh, UK
A zenei agy: tanulás és memória • The
Musical Brain: Learning and
Memory
4.)
Új modellek az ének-zene tanításban:
aktív zenetanulási módszerek és oktatás-idegtudományi hatásvizsgálatuk
New Models in Music Education: Active Music Learning Methods and the Investigation of Their Training Effects from Educational Neuroscience Perspective
Lukács Borbála1, Deszpot Gabriella2, Szirányi Borbála3, Honbolygó Ferenc4, Nemes László Norbert5
1doktorandusz, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai
és Pszichológiai Kar Pszichológiai Doktori Iskola
tudományos segédmunkatárs, MTA Természettudományi Kutatóközpont
Agyi Képalkotó Központ
2PhD, tudományos főmunkatárs, Liszt Ferenc
Zeneművészeti Egyetem
3művésztanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti
Egyetem
4PhD, tudományos főmunkatárs, MTA
Természettudományi Kutatóközpont Agyi Képalkotó Központ,
adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Pszichológiai Intézet
5DLA habil.,
egyetemi tanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet
5.)
Felfedezőúton
– Élményközpontú interdiszciplináris művészetpedagógia a Zuglói Zeneházban
Exploring Arts – Experience Centred, Interdisciplinary Arts Education in the Zugló House of Music
PhD, zenetörténész, egyetemi adjunktus, Liszt Ferenc Zeneművészeti
Egyetem, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja
Dallamív – Zenekari műhely "Felfedezőúton" a Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekarnál
Solymosi Tari Emőke zenetörténésszel beszélget Magyar Kornél (2019. április 26.)
A műsor itt meghallgatható:
https://www.katolikusradio.
***
III.
***
IV.
*Forrás:
Magyar Tudomány - MeRSZ - mersz.hu
(Részletek a 2018/6. számból)
A
Magyar Tudomány korábbi és archivált számai (1840-től 2017 szeptemberéig)
a http://www.matud.iif.hu/honlapon érhetők el.
Kiadja az Akadémiai Kiadó
Zrt.
1117
Budapest, Budafoki út 187-189. A épület, III. emelet
Telefon:
(+36 1) 464 8200; (munkanapokon 9 és 16 óra között)
Ezt a cikket az Akadémiai Kiadó és a Magyar Tudomány című folyóirat főszerkesztőjének engedélyével közöljük.