Buzás Zsuzsa – Steklács János
A kottaolvasási képesség szemkamerás vizsgálata
felső tagozatos tanulók körében*
http://lib.ke.hu/tartalom/Kiadv%C3%A1nyok/Szemkameras-vizsgalatok-a-pedagogiai-kutatasban.pdf
A szerzők tanulmánya
megtalálható a „Szemkamarás vizsgálatok a pedagógiai kutatásban” c.
tanulmánykötet (Szerkesztette: Steklács János,
kiadja: Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kara, 2019) 133. oldalán.
TARTALOMJEGYZÉK:
Bevezetés...............................................................................................................1
Steklács János: A szemkamerás vizsgálati módszer lehetőségei a pedagógiai szempontú kutatásokban..................................................................................................5
Gál-Szabó Zsófia, Steklács János, Korom Erzsébet: Feladatmegoldó viselkedés és kombinatív stratégiák felsoroló kombinatív probléma megoldása során......................25
Gonda Zsuzsa, Steklács János: Digitális szövegek olvasási folyamatának vizsgálata szemmozgáskövetéssel................................................................................................. 51
Szabó Ágnes, Bóna Judit, Babutsán Rita, Steklács János: Hallássérült tanulók jelnyelvi szövegértésének szemkamerás vizsgálata................................................................….69
Thékes István: Egy angol kifejezések ismeretét mérő teszt validálási eljárása szemmozgásvizsgálattal................................................................................................85
Csíkos Csaba, Steklács János: Egy tízéves tanuló szemmozgásos vizsgálattal feltárt probléma megoldási folyamatának fázisai....................................................................99
Vígh-Kiss Erika Rozália, Csíkos Csaba, Steklács János: Negyedik osztályos tanulók szorzási stratégiáinak vizsgálata szemkamerás módszerrel ........ …………………..119
Buzás Zsuzsa, Steklács
János: A kottaolvasási képesség szemkamerás
vizsgálata felső tagozatos tanulók körében...................................................133
Kékes Szabó Marietta, Steklács János: A tárgyi világ észlelésének szemkamerás vizsgálata autizmussal élő és tipikus fejlődésű gyermekek körében..........................149
Devosa Iván, Maródi Ágnes, Steklács János: A NeuroSky Mindwave mobileszköz alkalmazása a szemmozgáskövetéses kutatások során, a tanulók mentális terhelésének vizsgálatára .................................................... ……………………………………...173
Eye-tracking Examinations in Educational Research ................................................187
A kötet szerzői.............................................................................................................197
*Buzás Zsuzsa Adjunktus a Neumann János Egyetem Pedagógusképző Kar
Művészeti és Anyanyelvi Nevelési Tanszékén. Szolfézs-, zeneelmélet-, karvezetéstanár, valamint angol nyelvtanári diplomáit a
Szegedi Tudományegyetemen, ének-zene tanár, karvezető és
zeneelmélet-tanári egyetemi diplomáit a Debreceni Egyetemen szerezte. Az MTA
Pedagógiai Bizottság Tantárgypedagógiai
Albizottságának titkára, valamint az MTA SZTE Ének-zene Szakmódszertani
Kutatócsoport tagja. Tudományos fokozatát az SZTE Neveléstudományi Doktori
Iskolájában szerezte. Kutatási területei a kottaolvasási képességek
fejlődése, a zenei képességek és más kognitív képességek összefüggései, a
Kodály-koncepció.
Steklács János Egyetemi tanár, tanszékvezető az ELTE Tanító- és
Óvóképző Kar Magyar Nyelv és Irodalom Tanszékén, a Kaposvári Egyetem
Pedagógiai Karának tudományos főmunkatársa. Magyar nyelv és irodalom,
hungarológia, magyar mint idegen nyelv szakos tanári
diplomáját és tudományos fokozatait a Pécsi Tudományegyetemen szerezte.
Témavezető, oktató a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori
Iskolájában, a Pécsi Tudományegyetem és az Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskolájában. Kutatási területe az alkalmazott
nyelvészet, az olvasási képességek fejlődése és a tanulási folyamatok
szemkamerás vizsgálata.