VÁRADI
JUDIT[1]
ZENEOKTATÁS
TÁVHANGOLÁSBAN[2]
Dr.
Váradi Judit
(music.unideb.hu)
Váradi Judit - Zeneoktatás
távhangolásban (23:09)
A
számítógépes technológiák elterjedése az élet minden területét jelentősen
befolyásolta. Az IKT-eszközök használata alapvető igényként jelent meg a
köznevelésben, az elmúlt években számtalan javaslat született a tanítás és a
tanulás átalakítására. A világjárvány okozta kényszerhelyzetben előzetes
tapasztalat nélkül is azonnal alkalmazkodtak a zenetanárok és a tanulók a
megváltozott körülményekhez és követelményekhez. A siker azonban nem a tanítás
hatékonyságát és a tanulmányok eredményességét jelzi. A művészetoktatás
hagyományos modellje digitális kultúrával egészült ki, amely a módszertan
alapos átgondolását tette szükségessé. Az eddigi tapasztalatok, felmérések,
kutatások azt mutatják, hogy a hatékony művészeti oktatás a személyes
jelenléten alapul, hiszen érzetet, mozdulatot nem lehet csupán verbális keretek
között tanítani. Mégis felmerül a kérdés, hogy az elmúlt hónapok alatt
kialakított „jó gyakorlatokat”, kreatív ötleteket, a tanulók aktivitását
segítő tanári motivációstratégiákat, az értékes online segédanyagokat
hogyan lehet adaptálni egy korszerű művészetoktatási rendszer keretei
közé.
[2] Most mi lesz? Művészetelméleti pillanatfelvételek 2020 végén. (MMA MMKI Konferencia (Budapest, 2020. XI. 3.)