ZENEPEDAGÓGIA
Villányi
Lajosné: Az alsófokú tanítás feladatai az új
Pedagógiai Irányelvek tükrében, 1961. Nr. 11. p. 11-13. Szerkesztõség:
Az alsófokú zeneoktatás reformjáról,
1963. Nr. 1. p. 3-10. Kulcsár
Zoltán: Az I. körzet javaslatainak bírálata,
1%3. Nr. 7. p. 4-11. Antal
György: Az 1952-es zeneoktatási reformról, 1965.
Nr. 4. p. 18-20. Lesznai
Lajos: Tudományos kutatás és zenei nevelés
(ISME), 1964. Nr. 7-8. p. 30-33. Dobszay
László: Új tanterv - régi tankönyvek, 1966.
Nr. 9. p. 22-24. Kalmár
Márton: Az iskolai ének-zene és a
szolfézstanítás tantervei és módszeres problémái (különös tekintettel
az
ének-zenei iskolákra), 1966. Nr. 11. p. 8-12 Michael,
Alt.: A zenedidaktikai kutatás feladatai -
I.:1967. Nr. 4. p. 12-19., - II.: Nr. 5. p. 14-23. Kalmár
Márton: Milyen feladatok várnak
zenepedagógusainkra a közismereti iskolákban, 1968. Nr. 3. p. 8-13. Bábosik
Istvánné: Figyelemre nevelés, 1968. Nr. 6. p.
23-25. Read,
Herbert: Az esztétikai pedagógia angol elmélete,
1968. Nr. 7-8. p. 37-42 Vincze
Károly: Kovács Sándor és a korszerû
zenepedagógia, 1968. Nr. 9. p. 4-11. Kádár
Károly Dr.: Zeneesztétikai szemléletünk, mint a
kezdõfokú hegedûtanterv végrehajtásának alapja, 1969. Nr. 1-2. p. 24- Czövek
Erna: Alkotó zenetanítás (C.A. Martienssen
emlékére), 1970. Nr.12. p. 24-25. Kalmár
Márton: Zenepedagógiai szakirodalom és
folyóirat tájékoztató (bel- és külföldi!) - I.: 1971. Nr. 3. p. 22-30.,
- II.:
Nr. 4. p. 25-29., - III.: Nr. 5. p. 21-26. Czövek
Erna: Technika! Technika! 1971. Nr. 4. p.
14-18. Kalmár
Márton: Zenepedagógiai irodalom tájékoztató, -
I.:1972. Nr. 2. p. 25-30., - II.: 1973. Nr. 5. p. 10-17., - III.: Nr.
10-11. p.
32-38. - IV.: 1974. Nr. 12. p. 22-27. Keuler
Jenõ: Ismertetõ a debreceni Kodály Zoltán
Zenemûvészeti Szakközépiskolában 1969. szeptember 1. és 1971. december
22.
között folytatott kísérleti oktatásról (A povuzációról - szerk.), 1972.
Nr 5.
p.1-9. Weninger
Richárd: A középfokú zenetanítás általános és
sajátos problémái szegedi relációban, 1973. Nr. 9. p. 9-11. Nagy
Miklós: A zenetanulást motiváló tényezõk
vizsgálata, 1974. Nr. 5. p. 4-8. Czövek
Erna: Kivételes tehetségek, 1976. Nr. 9-10. p.
36-38. Ujfalussy
József Dr.: Zenepedagógia és zenetudomány,
1978. Nr. 6. p. 1-8. Bárdos
György: Zenei képességvizsgálatok, 1978. Nr.
10. p. 23-25. Szõnyi
Erzsébet: A magyar zenepedagógia helye a
nagyvilágban, 1978. Nr. 7-8. p. 44-51. Máriássy
István: Képzelt interjú a magyar
zenepedagógiával -mûvelõdésrõl, szolfézsról, társaszenérõl,1974. Nr. 6.
p.
15-19. Szende
Ottó dr.: Az iskoláskor elõtt hangszeroktatás
didaktikája és metodikája (Suzuki, Kendall és Rolland módszer), - I.:
1980. Nr.
1. p. 9-17. - II.: Nr. 2. p. 12-18., - III.: 1981. Nr. 7-8. p. 1-28., -
IV.:
Nr. 9. p. 10-11. - V.: Nr. 11. p. 6-17. Szende
Ottó dr.: Az iskoláskor elõtti hangszeroktatás
didaktikája és metodikája. Az iskoláskor elõtti hangszeroktatás
pszichológiai
elõfeltételei. 1982. Nr. 8-9. p. 39-51. Szende
Ottó dr.: Az iskoláskor elõtti hangszeroktatás
didaktikája és metodikája. Az iskoláskor elõtti hangszeroktatás
beépítésének
lehetõségei az oktatási rendszerbe. 1982. Nr. 10. p. 17-26. Breuer
János: Arnold Schönberg pedagógiai koncepciója
- I.:1980. Nr. 5. p. 8-12., - II.: Nr. 6. p. 1-5. Kontra
István: A zenemûvészeti szakközépiskolák új
szakmai tanterveirõl, 1980. Nr. 9. p. 2-3. Ittzés
Mihály: Nyílt levél Károlyi Pálhoz, 1980. Nr.
9. p. 12-15. Serhók-Sulyok
Gizella: Új nevelési és oktatási tervek
az állami zeneiskolákban. Beszélgetés Pataky Istvánnéval, az OPI
munkatársával, 1981. Nr. 10. p. 1-4. Serhók-Sulyok
Gizella: Tájékozódás az új zeneiskolai
tantervek felõl. •
Beszélgetés Laczó Zoltán egyetemi docenssel, a Liszt Ferenc
Zenemûvészeti Fõiskola
zenepszichológia tanárával, 1982. Nr. 3. p. 1-5. •
Beszélgetés Varasdy Frigyessel a trombita-, Lubik Zoltánnal a kürt-, és
dr.
Ujfalussy Lászlóval a harsona-tantervekrõl. 1982. Nr. 6-7, p. 12-16-18. •
Beszélgetés Prõhle Henrik fuvola-, Kovács Lóránt fuvola-, Pongrácz
Péter oboa-,
Kányási József oboa-, Kovács Béla klarinét-, Meizl Ferenc klarinét-,
Janota
Gábor fagottmûvészekkel, 1982. Nr. 8-9. p. 7-22. •
Beszélgetés Dénes Lászlóval és Lenkei Gabriellával az új
hegedûtantervekrõl,
1982. Nr. 10. p. 1-11. •
Beszélgetés Bonyhádi József fõiskolai tanárral a gordontantervrõl,
1983. Nr. 3.
p. 6-10 •
Beszélgetés Banda Ede gordonka művésszel, a Zeneakadémia
tanárával,
Beszélgetés Wimmer Ákos csellótanárral fekvésváltás tanítási
kísérletéről. 1983. Nr. 5. p. 1-6. •
Beszélgetés Szendrey-Karper Lászlóval, 1983. Nr. 6-7. p. 8-16. •
Beszélgetés Schwarz Oszkár timpaniművész főiskolai tanárral,
az ütőhangszer oktatás új tanterveiről, 1983. Nr. 8-9. p. 40-44. •
Beszélgetés a cimbalom-tantervekről, 1983. Nr. 10. p. 9-14. Hara
László: Néhány gondolat a zeneiskolai fagott oktatás
reformjáról, 1982. Nr. 8-9. p. 23-26. Szesztay
Zsolt: Az új szolfézs tantervekről,
1983. Nr. 3. p. 1-4. Zelinka
Tamás: A népi hangszerek zeneiskolai
oktatás-nevelés tantervéről, 1985. Nr. 1. p. 20-21. Szenthelyi
Miklós: Gondolatok a magyar
hegedűoktatásról, 1983. Nr. 4. p. 3-5. Pukánszky
Béla: Gondolatok a zeneiskolai
nevelés-oktatás élményközpontúságáról,1983. Nr. 12. p. 4-8. A
Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola ZTI
Metodikai Kabinetjének gondozásában megjelent jegyzetek, 1983. Nr. 12.
p. 26-27. Veczkó
József Dr.: Élmény, öntevékenység és
ónkifejezés az ének-zene oktatásban - I.: 1984. Nr. 11. p. 1-13., - H.:
Nr. 12.
p. 6-15. Bántai
Vilmos: Mit és hogyan tanítsunk a hangszeres
előképzőben? 1984. Nr. 8-9. p. 39-43. Halász
Ferenc: A kiemelkedő tehetségű
hangszeres növendékek nevelési módszerei, 1985. Nr. 4. p. 2-5. Szende
Ottó Dr.: A növendék felkészítése az
előjátszásokra és a koncertekre -I.:1985. Nr. 6-7. p. 25-33., - II.:
Nr.
8-9. p. 36-41. Tusa
Erzsébet: Lesz-e szupernova robbanás a
zenepedagógiában? 1988. Nr. 6. p. 2-10. Lukács
Antal: A mai magyar zeneszerzés és a hazai
zeneoktatás, 1989. Nr. 4. p. 18-25. 90-es
évek Kovács
Győző: A zeneiskola a változó
társadalomban, 1991. Nr. 4-5. p. 1-5. Laczó
Zoltán: Merre tart a magyar zenepedagógia?
Vitaindító előadás a Muzsikus Fórum ’91 rendezvényen. 1991. Nr. 6. p.
1-11. Gonda
János: Az ifjúsági zene és az iskola, 1991. Nr.
6. p. 11-12. Szabó
Tibor: Zenei írás-olvasás vagy olvasás-írás?
1992. Nr. 2. p. 1-2. Chapuis,
Jacques (Lyon): Zenei nevelés Willems
módszerrel, 1994. Nr. 4. p. 3-7. Bachmann,
Marie-Laure (Genéve): Jaques-Dalcroze
módszere, 1994. Nr. 4. p. 8-12. Widmer,
Manuela (Salzburg): Orff-Schulwerk - az elemi
zenei- és mozgásnevelés koncepciója, 1994. Nr. 4. p. 19-25. Scheily Mária (Budapest): Euritmia - látható
beszéd és
ének, 1994. Nr. 4. p. 31-37. Gerencsérné Szeverényi Ilona: A hallás nyelve
(A
háromdimenziós zenei tér), - I.: 1995. Nr. 3. p. 15-20., - II.: 1996.
Nr. 3. p.
19-24., - 111.: 1998. Nr. 3. p. 7-12. Hegyi István Dr.: Az Orff Schulwerk alapelvei
és
tartalma, 1996. Nr. 4. p. 19-31. Kovács Sándor: Hívjunk össze konzíliumot!
1996. Nr.
5-6. p. 6-8. Péter Miklós: Az új zeneiskolai tantervekről.
Beszélgetés Kovács Kálmánnéval, az FPI hangszeres vezető
szaktanácsadójával..., 1996. Nr. 5-6. p. 12-16. Báthory Zoltán: Az Európai Unió és az
iskolaügy, 1997.
Nr. 6. p. 26-30. Vendrei Éva - Platthy Sarolta: Kodály
koncepciója
szerint a ma iskolájában (Ének-zene 1-10), 1997. Nr. 6. p. 31-33. Seres Attiláné - Csurgó Erzsébet: helyi
néphagyományra
építő emelt szintű ének-zene (1-6),1997. Nr. 6. p. 33-34. Csiderné Csízi Magdolna: Helyi néphagyományra
építő ének-zene (1-6), 1997. Nr. 6. p. 34-36. Monoki Lajosné: Ének-zene (5-10.). 1997. Nr.
6. p. 36-38. Laczó Zoltán: Egy zenehallgatás-központú
tantervi
koncepcióról (Ének-zene 1-10). 1997. Nr. 6. p. 38-40. Joób Árpád: A zenei érzékenység fejlesztése
(Ének-zene
1-10). 1997. Nr. 6. p. 40-42. L. Nagy Katalin Dr.: AlterNATíva - örömmel
zenére és
zenével örömre nevelés heti egy órában is (Ének-zene 1-10). 1997. Nr.
6. p.
42-46. L. Nagy Katalin Dr.: Hogyan tovább
Kodály-módszer?
Válogatott irodalomjegyzék. 1997. Nr. 6. p. 46-47. Hegyi István Dr.: Shinichi Suzuki és
zenetanítási
filozófiája, 1997. Nr. 3-4. p. 1-6. Laczó Zoltán: Megkésett jegyzetek Gordon
professzor
kurzusának margójára, 1997. Nr. 3-4. p. 14-19. Sinor, Jean: Ki a jó zenetanár? (Ford.:
Ittzésné
Kővendi Kata és növendékei), 1998. Nr. 12. p. 4-10. Hegyi István Dr.: Párhuzamok és tanulságok (a
külföldi
zeneoktatás eredményeiről), 1998. Nr. 1-2. p. 11-27. Laczó Zoltán: Egy zenepedagógiai kísérlet
tapasztalatairól - a jövő számára, 1998. N 1-2. p. 28-40. L. Nagy Katalin Dr.: Zene és pedagógia, 1998.
Nr. 1-2,
p. 41-53. Péter Miklós: Az alapfokú és középfokú
zeneoktatás új
tantervei, 1998. Nr. 3. p. 1-4. Domonkos Máté: A hallás fejlesztésének
pszichikai
hátteréről, 1998. Nr. 3. p. 12-23. Solymosi Tari Emőke: Beszélgetés Dobszay
Lászlóval a Magyar Egyházzenei Társaság által szervezett
oxfordi-londoni
tanulmányút után, 1998. Nr. 4. p. 1-5. Fittler Katalin: Harsona ABC (Beszélgetés Steíner
Ferenc művész-tanárral), 1998. Nr. 3. p. 32-35. Fittler Katalin: Hegedű-ABC. Beszélgetés Dénes
Lászlóval és Szászné Réger Judittal. 1998. Nr. 5. p. 1-6. Schmidt Eleonóra: Gondolatok a laprólolvasásról, 1998. Nr. 6. p. 40-45. |