ZENEPSZICHOLÓGIA
60-as
évek
Somló Klára: A zenetanítás pszichológiájáról,
1961.
Nr. 7-8. p. 29-31. Szende Ottó: A hangszertanítás mozgásélettani
és
lélektani vonatkozásai és a reformterv - I.:1963. Nr. 5-6. p. 45-48.,
- II.:
Nr. 7. p. 15-17. Szende Ottó: Az általános és a zenei
képességek
viszonyáról, 1964. Nr. 1. p. 6-11. Szende Ottó: Jegyzetek a zenepszichológiáról,
1965.
Nr. 1-2. p. 15-22. Szende Ottó: A hangszertanulás szándékának
vizsgálata
- I.:1965. Nr. 5. p. 8-16., - II.: Nr. 6. p. 21-24. Michel, Prof. Dr. Paul: A zenepszichológiai
kutatásokról (ISME), 1964. Nr. 12. p. 10-12. Szőke Andorné: Alkalmassági vizsgálat, 1966.
Nr.
1-2. p. 26-27. Lyszek, Frantisek, Dr.: Az amuzikalitás és a
zenei
tehetség kérdései, 1967. Nr. 6. p. 12- 17. Marton Klára: A szereplés lélektana és
módszerei az
alsófokú zeneoktatásban, 1968. Nr. 2. p. 12-17. Jakobszon, P.M.: A tanulók esztétikai
nevelésének
pszichológiai előfeltételei - I.: 1968. Nr. 4. p. 12-17., - II.: Nr. 5.
p.
11-16. Veczkó József Dr.: A személyiség korszerű
értelmezésének alapkérdései és a zeneoktatás néhány összefüggése -
I.:1969.
Nr. 3. p. 1-9., - II.: 1969. Nr. 4. p. 1-12., - III.: 1969. Nr. 5. p.
1-5., -
IV.: 1969. Nr. 6. p. 10-18. Francés, Robert: A zenei nevelés lélektani
alapjai,
1968. Nr. 9. p. 16-19. Michel, Prof. Dr. Paul: Zenelélektani
eléadások ·
I. A zenelélektan
történetéből,
1968. Nr. 10. p. 4-14. ·
II. Történeti
háttér. A zenei tehetségről - A:
1969. Nr. 1-2. p. 30-41., ·
III. A zenei
tehetségről - B: Nr. 4. p. 13-15., ·
IV. A zenei
hallásról, Nr. 5. p. 5-13., ·
V. A belső
hallásról, Nr. 9. p.
3-11., ·
VI. A történelmi
hallásról, Nr. 11. p.
13-22., ·
VII. A gyakorlás
lélektana, Nr. 12. p.
1-10. ·
VIII. A gyermek
zenei fejlődése - A:
1970. Nr. 6. p. 20-28. ·
IX. A gyermek zenei
fejlődése - B:
Nr. 7-8. 5-14. [Az előadásokat fordította és közreadja:
Laczó
Z.], Seashore: A zene lélektana - részlet, - I.:
1970. Nr.
3. 11-18., - II.: Nr.4. p. 9-24. Kotarska, Halina: A gyermek zenei érzékének
vizsgálati
és értékelési módszerei - az Országos Pedagógiai Könyvtár anyagából
átvett
fordítás, 1970. Nr. 3. p. 20-23. Hencz Ilona Dr.: A hangszeres órák
pszichológiai és
pedagógiai problémái, 1970. Nr.10. p. 3-16. Veczkó József, Dr.: A zenepedagógiai és
pszichológiai
vizsgálatok szerepe az iskolában, 1971. Nr.7-8. p. 10-26. Szende Ottó Dr. - Tarján Tamás: A játszott
hangszer
hatása a hangköz hallásra, 1972. Nr. 1. p. 10-20. Szende Ottó Dr.: Gondolatok a zenei
tesztekről,
1972. Nr. 11. p. 9-18. Laczó Zoltán: Kovács Sándor zenepszichológiai
és
zenepedagógiai öröksége - I.:1972. Nr. 10. p.19-27., - II.: Nr. 11. p.
19-27.,
- III.: 1973. Nr. 1. p. 7-13., - IV.: Nr. 2. p. 6-12., - V.: Nr. 3. p.
5-10. Rostetter Szilveszter: Harmóniahallás, mint
intelligencia-alkotó? - I.: 1981. Nr. 11. p. 18-21., - II.: Nr. 12. p.
13-17. Grastyán Endre Dr.: A tanulás optimalizálása
idegfiziológiai ismeretek tükrében, 1984. Nr. 6-7. p. 1-21. Szende Ottó Dr.: A gyakorlás
pszicho-fiziológiai
alapjai és ezek pedagógiai következményei - I.: 1985. Nr. 3. p.
21-29., - II.:
Nr. 4. p. 19-26., — III.: Nr. 5. p. 20-26. Büchler Róbert Dr.: Gondolkodás, érzelem,
mozgás -
I.:1987. Nr. 3. p. 22-24., - II.: Nr. 11. p. 27-28., - III.: 1988. Nr.
3. p.
26-28. Dombiné Kemény Erzsébet Dr.: Az első
képességvizsgálatok mérési területe, 1988. Nr. 4. p. 9-13. Laczó Zoltán: Személyiséglélektani tényezők
szerepe a hangszeroktatásban, 1988. Nr. 5. p. 13-20. Grastyán Endre professzor utolsó üzenete: A
játék
komoly dolog. Visszavezethetők-e a művészetek valamilyen biológiai
eredetre?
1989. Nr. 3. p. 29-32. Mantel, Gerhardt: A művészi elképzelés
kialakítása — Asszociációk, 1992. Nr. p. 13-16. Vékássy László Dr.: A karmester nem-verbális
tulajdonságai, 1994. Nr. 5. p. 23-32. Acsády László: A zene és az idegrendszer,
1995. Nr.
5-6. p. 37-41. Laczó Zoltán: A zenei forma felismeréséről,
1996.
Nr. 2. p. 11-14. Gabrielsson, Alf: A zenei élmény a zenelélektanban (Ford.: Laczó Zoltán), 1998. Nr. 1-2. p. 61-66. |