ZONGORA60-as évek Gát József: A hangszerrel való kapcsolat
megteremtése -
I.:1960. Nr.
7-8. p. 1-7., - II. Nr.
9. p.
4-7., - III.:
Nr. 10. p.
6-9. Veszprémi Lili: A zongorapedagógia fejlődése
a
XVIII-XIX. században - I.:
1961. Nr.
10. p. 8-11., - II.:
Nr. 11. p.
6-11. Veszprémi Lili: Richter tanára, 1961. Nr. 12.
p. 1-3. Dobszay László: J.S. Bach C-dúr
preludiumáról, 1961.
Nr. 12. p. 4-12. Lamann, Prof. Heinz: Liszt Ferenc
zongoratechnikája,
1962. Nr. 2. p. 9-11. Gát József: Az etűdök játékáról, 1962. Nr. 4.
p.2-4. Szőke Andorné: Stíluskövetelmények a
zongoratanítás irodalmában, 1962. Nr. 12. p. 14. Czövek Erna: Korszerű zongoraiskola tervezete
-
I.:1963. Nr. 3.
p. 7-10., - II.:
Nr. 4. p.
9-12. Dichler, J.: Bach zenéje a mai zongorán,
1963. Nr. 8.
p. 9-12. Veszprémi Lili: Egy Liszt tanítvány “Új
zongoraoktatási módszere” - I.:
1963. Nr.
10. p. 7-9., - II.:
Nr. 11. p.
12-14., - III.:
Nr. 12. p.
14-17., - IV.:
1964. Nr.
1. p. 15-16. Hernádi Lajos: A hivatástudatról (előadás).
1963.
Nr. 12. p. 6-8. Sztankay Lajos: A lámpalázról, 1964. Nr. 2.
p. 13-15. Hegedűs András: Zongoratanítás kezdő fokon - I.:
1964. Nr. 9.
p. 10-13., - II.:
Nr. 10. p.
6-9., - III.:
Nr. 11. p.
12-17., - IV.:
Nr. 12. p.
12-14., - V.:
1965. Nr.
1-2, p. 8-14. Veszprémi Lili: A jövő előzményei, 1966. Nr.
6. p. 14-20. Ungár Imre: Gondolatok az ujjgyakorlat, skála
és
etűd szerepéről a zongoraoktatásban, 1966. Nr. 4. p. 3-7. Aszalós Endréné: Az élménynyújtás szerepe a
zenetanításban, 1966. Nr. 5. p. 4-7. Hegedűs András: Az új zongoraiskolák, 1966.
Nr.
12. p. 7-8. Szabó Pálné, dr.: A fokozatosság elvének
jelentősége a zongoratanításban, 1967. Nr. 2. p. 8-12. Polgár Marianne: Mikrokozmosz elemzések,
1967. Nr. 5.
p. 9-14. Veszprémi Lili: Az előadói szabadságról,
1967.
Nr. 9. p. 4-21.
Sípos Sándorné, dr.: Zongoratanítás és
Sztanyiszlavszkij-módszer - I.:
1971. Nr. 5.
p. 2-8., - II.:
1972. Nr.3.
p. 6-12. Turcsányi Emil: Debussy. Jimbo’s Lullaby c.
művének elemzése, 1972. Nr. 3. p. 13-18. Kreutz, Alfred: Ékesítések J.S. Bach
zongoraműveiben
(Bódás Péter ford.), 1972. Nr. 78. p. 1-15. Siposné, dr., Szendery Ágnes: A
memorizálásról, 1972.
Nr. 7-8. p. 33-41. Breuer János: Bartók a Mikrokozmoszról - I.:
1972. Nr.
9. p. 1-8., - II.: Nr. 10. p. 1-7., - III.: Nr. 11. p. 3-8. Borsay Pál: A barokk zene néhány előadó
problémájáról, 1972. Nr. 10. p. 8-18. Siposné, dr., Szendery Ágnes: A zongoristák
kézfájásáról, 1973. Nr. 1. p. 13-18. Veszprémi Lili: Kovács Sándor zenepedagógiai
módszeréről -
I.:1973. Nr. 6.
p. 1-6., - II.:
Nr. 7-8. p.
28-34. Bánrévy Antal: A zongorajáték és a
zongoratanítás
módszere - esztétikai kiindulással - I.:
1974. Nr. 6.
p. 1-4. - II.:
Nr. 7-8. p.
27-35. - III.:
Nr. 10. p.
7-10. - IV.:
Nr. 12. p.
1418. - V.:
1975. Nr. 1.
p. 8-11. - VI.:
Nr. 2. p.
6-8. - VII.:
Nr. 3. p.
1-4. - VIII.:
Nr. 6. p.
8-9. - IX.:
Nr. 7-8. p.
3-8. Rados Ferenc : Kalandozások a
zongorafilozófia körül -
I.: 1975. Nr. 3. p. 5-16. - II.: Nr. 7-8. p. 9-22. Rados Ferenc: Válasz “Hű tanítvány” jeligére,
1975. Nr. 9. p. 15-17. Bánrévy Antal: Válasz előtt (egyelőre néhány
kérdés), 1975. Nr. 6. p. 10-11. Bánrévy Antal: Válasz egy metodikai
dolgozathoz
fűzött megjegyzésekre - I.: 1975. Nr. 10. p. 9-17. - II.: Nr. 12. p.
12-23. Bánrévy Antal: Utóiratként válaszolok, 1976.
Nr. 1. p.
10. Rados Ferenc: “Félreértés?” 1976. Nr. 1. p.
11. Horváth Ágnes: Mai magyar pedagógiai művek
alkalmazása a korszerű zongoratanításban, 1976. Nr. 9-10. p. 12-24. Siposné, dr., Szendery Ágnes: Alapelvek és
értelmezések, 1977. Nr. 4. p. 7-11. Breuer János: Liszt Ferenc tantermében! -
I.:1977. Nr.
6. p. 4-8., - II.: Nr. 7-8. p. 1-7., - III.: Nr. 9. p. 9-13., - IV.:
Nr. 10. p.
4-11., - V.: Nr. 12. p. 1-5. Egly Tibor: Jegyzetek J.S. Bach
zongoraműveinek
előadásához - 1.: 1978. Nr. 5. p. 112., - 2.: Nr. 7-8. p. 6-17. Czövek Erna: Az egyéni fokozatosság elve a
technika
megalapozásában (Martienssen), 1971. Nr. 5. p. 9-12. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner a
Mondschein
szonátáról, 1979. Nr. 5. p. 8-12. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner Beethoven
két
legkönnyebb szonátájáról, 1979. Nr. 9. p. 1-6. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner Beethoven
Op. 2.
Szonátáiról - I.: 1979. Nr. 11. p. 20-24., - II.: Nr. 12. p. 9-13. Ábrahám Mariann: Miért kiváló? (Máthé
Miklósné óráinak
hallgatása nyomán), 1979. Nr. 12. p. 13-17.
Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Kodály a
Pathetique-szonátáról, 1980. Nr. 6. p. 18-22. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner Beethoven
Op. 10. No.
1. c-moll Szonátájáról, 1980. Nr. 10. p. 3-6. Ábrahám Mariann: Ami a metodika mögött van
(beszélgetés Máté Klári néni növendékeivel 80 éves születésnapja
után), 1980.
Nr. 12. p. 20-25. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner Beethoven
Op. 31.
No. 2. Szonátájáról, 1981. Nr. 10. p. 5-10. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner Beethoven
Op. 14.
No. 1. Szonátájáról, 1981. Nr. 3. p. 12-15. Veszprémi Lili: Liszt-Bartók-Weiner Beethoven
Op. 14.
No. 2. Szonátájáról, 1981. Nr. 5. p. 6-9. Breuer János: Bartók Béla: Mikrokozmosz,
kritikák a
nemzetközi szaksajtóból, 1981. Nr. 5. p. 1-5. Veszprémi Lili: Carl Czerny, mint Beethoven
tanítványa, 1982. Nr. 2. p. 5-10. Veszprémi Lili: Carl Czerny Beethoven
szóló-zongorára
írt műveinek helyes előadásáról - I.:1982. Nr. 3. p. 12-20., - II.:
Nr. 4. p. 16-19., - III.: Nr. 6-7. p. 51-58. Földes Imre: Kurtág György: Játékok c.
sorozatáról,
1982. Nr. 12. p. 1-25. Veszprémi Lili: Válogatott etűdök zongorára
I-VI.
1983. Nr. 2. p. 10-13. Gallainé, dr., Tringer Margit: “Logikai
játék” a
zeneórán, 1983. Nr. 6-7. p. 32-43. Veszprémi Lili: A szocialista országok
pedagógusai a
zongoraoktatás kérdéseiről - I.: 1984. Nr. 5. p. 18-19., - II.: Nr.
8-9.
p. 13-19. Müllerová, E.: A zongoraoktatás befolyása a
személyiség fejlődésére, 1984. Nr. 5. p. 19-22. Markiewicz, D.: Pszichológiai tényezők a
zongoraoktatásnál, 1984. Nr. 5. p. 22-23. Ábrahám Mariann: Betekintés Soproni József
alkotóműhelyébe. Beszélgetés a “Jegyzeti lapok”-ról, 1984. Nr. 8-9. p.
19-24. Máthé Miklósné: Néhány gondolat Sebők György
és
Vásáry Tamás zongorakurzusáról 1984. Nr. 11. p. 21-25. Ábrahám Mariann: Liszt: Technikai tanulmányok
zongorára - I.: 1984. Nr. 12. p. 1-6. - II.: 1985. Nr. 1. p. 22-29., -
III.:
Nr. 2. p. 19-29. Tusa Erzsébet: Öröm vagy kötelesség? 1985.
Nr. 2. p.
2-3. Síposné, dr., Szendery Ágnes: Rólunk van szó!
1985.
Nr. 4. p. 5-11. Ábrahám Mariann összeállítása J.S. Bachról. Ahogy
a
kortársak látták. 1985. Nr. 8-9. 15-27. Ahogy a kortársaink látják, p. 27-33. Ábrahám Mariann beszélget Sári József
zeneszerzővel
“Lépésről-lépésre” c. négykezes zongoradarab-sorozatáról, 1985. Nr.
8-9.
p. 41-44. Máthé Miklósné: Felkészítés a zenei pályára
(ford.:
Ábrahám Mariann), 1985. Nr. 11. p. 4-6. Ábrahám Mariann: Varró Margit nyomában. – (1.) A
lámpaláz (Ford.:
Nagygyörgy Ágnes), 1986. Nr. 10-11. p. 27-36., – (2.), 1987.
Nr. 3. p.
28-29., – (3.).
Riportok - a
tanárral (Á.M.), 1988. Nr. 3. p. 28-30., – (4.). A nagy
zeneszerzők kettős arca (Ford.: Nagygyörgy Ágnes), 1988. Nr. 10-11.
p. 39-46., – (5.)1989. Nr.
3. p.
10-15. – (6.) Varró
Amerikában.
1990. Nr. 12. p. 26-30. Paul Badura-Skoda: Bach díszítéseinek helyes
előadásmódja? (Ford.: Domokos Zsuzsa), - I.:
1986. Nr.
10-11. p. 42-52., - II.:
1987. Nr.
1. p. 23-27. Domokos Zsuzsa: Egy nagy muzsikus zenei
újságja (R.
Schumann) · I.: 1986. Nr. 10-11. p. 52-54., · II.: Régi zenéről 150 éve. 1987. Nr. 5. p.
25-26., · III.: Néhány gondolat Bach zenéjének XIX.
századi
fogadtatásáról 1988. Nr. 3. p. 24-26., ·
IV.: R. Schumann a Neue
Zeitschrift élén. 1989. Nr. 3.
p. 15-17. Peter Feuchtwanger: Az intuíciótól a
reflexióig.
(Nikolaus Lahusen riportja, ford.: Halász Péter) - I.: 1986. Nr.
10-11. p.
59-61., - II.: 1987. Nr. 1. p. 18-23., - III.: Nr. 2. p. 10-14. Dostal, Jan: A gyengébb képességű gyerekek
kezdőtanításáról (fordította és közreadta: Ábrahám Mariann), 1986. Nr.
4.
p. 8-13. Retkesné Szilvássy Ildikó: A budapesti Liszt
Ferenc
Emlékmúzeum zongorái, 1987. Nr. 3. p. 1-5. Domokos Zsuzsa: Liszt transzcendens
etűdjeinek
korábbi változatai, 1987. Nr. 3. p. 6-10. Varró Margit: Alte Musik (ford.: Czigány
Ildikó),
1987. Nr. 3. p. 29-33. Grindea, Carola: Fizikai és pszichikai
feszültségek
előadás közben - I.: 1987. Nr. 5. p. 9-11., - II.: Nr. 6-7. p. 53-56. Schweitzer Katalin: Zenei pályára nevelés a
zeneiskolában - ahogy a szakiskolai (zongora-)tanárok látják, 1987.
Nr. 5. p.
20-23. Picht-Axenfeld, Edith: “Clavier”:
klavikord-csembaló-zongora. Régi zenéről napjainkban (Ford.:
Skublicsné
Kerényi Csilla), 27-30.1987. Nr. 5. p. Becht Erika Krause Annamária és mások:
Ausztriai
zongoraiskolák, 1987. Nr. 12. p. 1-8. Dömény Sándor: Útmutató a fortepiano helyes
játszására
(Az első magyar nyelvű zongorametodika, 1827). (Retkesné Szilvássy
Ildikó), 1987. Nr. 12. p. 20-25. Solymos Péter: Az interpretációhoz vezető
utak,
1987. Nr. 12. p. 25-27. Síposné, dr., Szendery Ágnes: Hogyan
tanítható a
lapról olvasás? 1988. Nr. 3. p. 8-15. Schick, Leonid: Zongoraóra egy
előadóművésszel (Prokofjev: Gyermekzene, op. 65.), 1988. Nr. 3. p.
15-23. Cortot, Alfred: Debussy költői világa -
prelűdökön keresztül (Ford.: Jancsó Júlia), 1988. Nr. 10-11. p. 1-7. Síposné, dr., Szendery Ágnes: Az új szovjet
zongoraiskola nyomán. Vizuális tényezők a hangszeres zenepedagógiában.
1988. Nr. 10-11. p. 8-20. Becht Erika és Krause Annamária: Bojé: Kezdők
zongoraiskolája, 1988. Nr. 10-11. p. 2024. Aszalós Tünde: A korszerűség kérdései.
Javaslatok, gondolatok az új zongoraiskola köteteihez. 1988. Nr. 10-11.
p.
28-31. Fittler Katalin: Zongorametodika és zene,
1988. Nr.
10-11. p. 37-39. Ábrahám Mariann: Varró Margit: Rajzok zenéhez
(Ford.:
Nagygyörgy Ágnes), 1988. Nr. 10-11. p. 47-64. Kenesei Éva Dr.: Hogyan hozhatjuk közel
Bartók Béla
művészetét a tanulókhoz? (A Mikrokozmosz makrokozmosza), 1989. Nr. 3.
p.
1-9. Picht-Axenfeld, Edith: Rövid betekintés Clara
Schumann
zongoramuzsikájába (Ford.: Csabai Adrienn), 1989. Nr. 3. p. 17-24. Fuhrmann, Roderich: Friedrich Wieck
zenepedagógiája
(Ford.: Vikárius László), - I.: 1989. Nr. 3. p. 24-29., - II.: Nr. 5.
p. 22-26. Környei János: -A parlando és rubato tanítása
zeneiskolában, 1989. Nr. 5. p. 14-22. Solymos Péter: Miért nem viharszonáta a
Vihar-szonáta?
1989. Nr. 6-7-8. p. 1-4. Hiebert, Elfrieda F.: Meg kell-e ismételni a
Grave-t?
Beethoven: c-moll Szonáta op. 13. (Ford.: Vikárius László), 1989. Nr. 6
p.7-8. Aszalós Tünde: A zongorázó gyermek, 1989. Nr.
6-7-8.
p. 17-49. Tusa Erzsébet: Gondold tovább! (Pedagógiai
lehetőségek Kurtág György “Játékok” c. művének kapcsán), 1989. Nr.
11. p. 18-26. 90-es évek Ábrahám Mariann: Köszöntő helyett... Soproni
József “Jegyzetlapok” c. sorozatáról (1. füzet), 1990. Nr. 4-5-6, p.
1-14. Horowitz: “Életem nagy célja az előadás
volt...”
(Ford. és közreadja: Fülep Tamás), 1990. Nr. 45-6. P. 14-18. Fülep Tamás: Széljegyzetek a Mikrokozmosz
első
három füzetéhez, 1990. Nr. 4-5-6. p. 35-58. Szelényi László: A kezdő tanítás metodikája
és
didaktikája, Bartók: Mikrokozmosz I. füzetének megvilágításában, 1990.
Nr.
4-5-6. p. 59-61. Balázsné Szatmári Éva: Integratív nevelés
zeneiskolai
fokon, 1990. Nr. 4-5-6. p. 61-73. László Éva: Eszmecsere. Beszélgetés Aszalós
Tündével
“A zongorázó gyermek” c. kezdők számára készült kottájáról, 1990. Nr.
12.
p. 16-19. Ábrahám Marian: “Zeneiskolai híradó” -
Japánból
(...”én többet adtam nekik - szívet!”), 1991. Nr. 2. p. 32-35. Kenessei Éva Dr.: A zongora improvizáció
tanítása
Charles Camilleri módszere alapján, 1992. Nr. 1. p. 4-11. Hajdú András: Új utakon Scarlatti nyomában.
(Az
előadást sajtó alá rendezte Balázsné Szatmári Éva), 1992. Nr. 2. p.
7-16. Újfalussy József Dr.: Debussy: Children’s
Corner -
Gyermekkuckó, 1992. Nr. 4. p. 3-6. Legány Dénes: Néhány gondolat Hanon
zongora-ujjgyakorlatainak tanítása közben, 1992. Nr. 4. p. 6-13. Somfai László: Bartók Béla: Tíz könnyű
zongoradarab, 1992. Nr. 5. p. 17-21. Balázsné Szatmári Éva: EPTA-Hungary. Új
utakon a
zongoraoktatás jövője, 1993. Nr. 2 p. 1-4. Lakatos Ágnes: John Thompson: Kezdők
zongoraiskolája, 1993. Nr. 3. p. 8-16. Teőke Mariann: Találkozások a zongoránál,
1994.
Nr. 1. p. 9-15. Ábrahám Mariann: “Ghiribizzi”. Sári József
hét
könnyű zongoradarabja. 1994. Nr. 1. p. 25-30. Keller, Hermann: Das Wohltemperierte Klavier
(Részleteket a könyvből. Ford.: Fülep Tamás). 1994. Nr. 1. p. 39-44. Varjas Anna: “Fényes hang”. Pár szó a
zongorázás
mikéntjéhez. 1994. Nr. 5. p. 13-15. Balázsné Szatmári Éva: Hommage á Bartók,
1995. Nr. 3.
p. 3-5. Horváth Anikó: Régi billentyűs zene a
zenepedagógiában, avagy csembalót a zeneiskolákba, 1995. Nr. 1. p.
15-17. Világsztárok pályakezdése: Ivo Pogorelich
(Fülep Tamás
fordítása), 1995. Nr. 5-6 p. 17-19. Bizjákné Újvári Ibolya: A csoportos
zongoraoktatás
módszere. A németországi EPTA konferenciáról, 1995. Nr. 5-6. p. 19-24. Schön Károlyné: Kottabemutató Debrecenben:
Papp Lajos:
Zongora-ABC, 1995 Nr. 5-6. p. 28-30. Ujfalussy József Dr.: Varró Margit
jelentősége.
Varró és Bartók kora. 1998. Nr. 6. p. 3-6. Groppenberger, Walter: A Schubert-zene
interpretációjának egyes művészi vonásai, 1998. Nr. 6. p. 7-14. Tényi Zoltán: Papp Lajos: Zongora-ABC (1995),
1998.
Nr. 6. p. 16-19. Teőke Mariann: Találkozások a zongoránál 1-2
osztály részére (1993), 1998. Nr. 6. p. 19-21. Aszalós Tünde: A zongorázó gyermek (1992),
1998. Nr.
6. p. 21-23. Hajdu, André: The Milky Way (1979-95),1998.
Nr. 6. p.
23-24. Gallai Istvánné, dr.: Klaus Runze: Zwei Hände
Zwölf
Tasten (1971-82), 1998. Nr. 6. p. 25-27. Scanlan, Dr. Mary: Válogatás XX. századi
amerikai
zeneszerzők kezdők és haladók számára írt zongoradarabjaiból, 1998.
Nr. 6. p. 28-30. Kovács Béláné: Zongoratanítás a XXI. század
küszöbén,
1998. Nr. 6. p. 33-36. |