Stipkovits Fülöp
Meghatározó zenepedagógiai irányzatok a 20-21.
században
a Kodály-koncepció és az Orff-Schulwerk elemzése és
összehasonlítása
A szerző a Psalmus Hungaricus Művészetpedagógiai Egyesület ügyvezető titkára,
szolfézs-zeneelmélet tanár (Esztergom), karvezető.
Dolgozata 2009-ben készült a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen.
Konzulens: Matos László.
Tartalomjegyzék
A Kodály-koncepció
kialakulásának történelmi háttere
Történeti gyökerek – a
Kodály-koncepcióra hatást gyakorló nemzetközi zenepedagógiai irányzatok
Kodály-koncepció
nemzetközi jelenléte
A Kodály-koncepció adaptációja más országokban, elterjedésének főbb állomásai
A Kodály-koncepció helyzete a mai magyar oktatásban
Az
Orff-Schulwerk kialakulásának előzményei
Az
Orff-Schulwerk nemzetközi jelenléte
Az Orff-Schulwerk szellemiségét ápoló
intézmények
A Kodály-koncepció és az Orff-Schulwerk
összehasonlítása
Beszélgetések a zenei élet
képviselőivel
A hangzó melléklet tartalomjegyzéke
A
beszélgetéseket tartalmazó lemez tartalomjegyzéke